V decembri 2021 uplynulo 150 rokov od chvíle, kedy sa začala prevádzka na najdlhšom úseku Košicko-bohumínskej železnice medzi Žilinou a Spišskou Novou Vsou. V prípade sklonovo najnáročnejšieho úseku Žilina - Poprad sa prevádzka začala 8. decembra 1871 a o 4 dni neskôr 12.decembra 1871 sa začala prevádzka aj na úseku……pokračovanie článku
Z histórie trate Začiatkom 60. rokov 19. storočia v Uhorsku výrazne začala rásť spotreba uhlia. V máji 1861 bola ustanovená Kamenouhoľná banská spoločnosť svätého Štefana, ktorá sa usilovala využiť uhoľné zásoby salgotarjánskeho uhoľného revíru. Na zabezpečenie prepravy vyťaženého uhlia z tohto revíru generálne zhromaždenie tejto spoločnosti v roku 1861 prijalo……pokračovanie článku
Na pozvanie Maďarských štátnych železníc sme sa v dňoch 17. a 18. júla 2021 zúčastnili osláv 175. výročia železníc v Maďarsku. Prvý parný vlak na území dnešného Maďarska prešiel 15. júla 1846 po 33 km dlho úsek trate medzi mestami Pešť (dnes Budapešť) a Vác. Oslavy tohto výročia sa konali……pokračovanie článku
Medzinárodný deň detí je rámcový termín, v ktorom Spolok Výhrevne Vrútky pravidelne pripravuje akciu Železnica pre deti. V rámci tejto akcie zvykneme predstaviť historické koľajové vozidlá, ktoré náš klub spravuje alebo vlastní. Výstavu vozidiel súčasne dopĺňame jazdami zvláštnych vlakov z Vrútok do okolia podľa aktuálnych možností. Kvôli aktuálne karanténnymi opatreniam……pokračovanie článku