Tento vozeň (výrobca VEB Waggonbau Bautzen, rok výroby 1971, výr. č. 10) je typickým predstaviteľom jednotného osobného vozňa typu “Y” UIC v s dĺžkou 24,5 m, vzdialenosťou otočných čapov 17,2 m a rázvorom podvozku 2,5 m, jednotne zavádzaného na ČSD a v rámci ďalších železničných správ OSŽD od polovice 60. rokov 20. stor. Je to štvornápravový ležadlový vozeň s celokovovou konštrukciou skrine. Pôdorysne je rozdelený na 9 oddielov pre cestujúcich, 1 služobný oddiel, postrannú chodbu, dve toalety a dve umyvárne. Je skonštruovaný pre rýchlosť 160 km/hod, avšak vzhľadom na použitý brzdový výstroj je pri zábrzdnej vzdialenosti 1000 m prevádzkovateľný rýchlosťou do 140 km/hod. Podvozky sú bezrázsochové typu Goerlitz V. Vykurovanie vozňa je nízkotlakové parné a elektrické odporové doplnené vháňaním ohriateho vzduchu do oddielov. Vetranie je nútené s rozvodom kanálom v strope, osvetlenie je žiarivkové a žiarovkové. Vozeň je vybavený na každom konci vozňa jednotným systémom zásobovania teplou a studenou vodou pre umyváreň a toaletu, navyše na konci vozňa s ručnou brzdou je oddelené hospodárstvo pitnej vody. Vo vozni sú celkom 4 vodojemy (z toho 1 na pitnú vodu), ohrev vody parou alebo elektrinou prebieha v zvláštnom prietokovom ohrievači, vždy jeden na každej strane vozňa.